SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

MOBİL UYGULAMALARIMIZ

Paylaş
veya
aşağıdaki bağlantıyı paylaşın:
Anasayfa Arşiv

Egeli ihracatçılar Türk ihracatçısına örnek oldu

Güncelleme: 19:58 - 07.12.2023
Egeli ihracatçılar Türk ihracatçısına örnek oldu

 

Ege İhracatçı Birlikleri’nden yapılan açıklamada, Egeli ihracatçıların pandemiye dijital ayak izini bıraktığı bildirildi. İhracatçıların pandemi sonrasında dijital pazarlamaya yöneldiği belirtilen açıklamada, dünya mal ticaretinin yüzde 7 daraldığı, 2020 yılında e-ticaretin Türkiye’de yüzde 65, dünya genelinde ise yüzde 88 büyüme gösterdiği, 2023 yılında ise dünya genelinde 6,5 trilyon dolarlık hacme ulaşmasının beklendiği vurgulandı.
Pandemi öncesinde e-ticaretle tanışmamış tüketicilerin alışverişini internetten yapmaya, kredi kartıyla ödemeye, temassız teslimat kavramıyla tanıştığı belirtilen açıklamada şu görüşlere yer verildi:

”Ticaret Bakanlığı’nın desteğini arkasına alan Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, 1-4 Haziran 2020 tarihlerinde Türkiye’nin ilk sanal fuarı Shoedex2020 Ayakkabı ve Saraciye Fuarı’nı düzenledi. Ayakkabı ve saraciye sektörlerinden 31 ihracatçı firma 59 ülkeden 300’ün üzerinde ithalatçıyla binden fazla ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi. Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği 13-23 Ekim 2020 tarihlerinde bu sefer, Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı’nı düzenleyerek daha geniş bir ürün gamı ve 71 firmayla gövde gösterisi yaptı. Shoedex 2020 Ayakkabı ve Saraciye Fuarı sonrasında gıda, otomotiv, mobilya, savunma sanayi, hazır giyim sektörlerine örnek oldu. Türkiye, 2020 yılını 8 sanal fuarla geride bıraktı.”
Egeli ihracatçıların dijital ayak izinin deri sektörü ile sınırlı kalmadığı belirtilen açıklamaya şöyle devam edildi:

”Pandemi döneminde güvenli gıdaya yaşanan talep artışını fırsata çevirmek isteyen Ege İhracatçı Birlikleri 7-9 Temmuz 2020 tarihlerinde Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, ”Dubai Gıda Ürünleri Sanal Sektörel Ticaret Heyeti”ne imza attı. 21 gıda ihracatçısı yaş meyve sebze, kuru meyveler, zeytin-zeytinyağı, konserve ürünler, deniz ürünleri, süt ürünleri sektörlerinde yaptıkları üretimleri Dubai ve Körfez ülkelerinde yerleşik önemli alıcılara tanıttı, ikili iş görüşmeleri yaptı. Dünyanın ilk sanal gıda fuarı The Fource’a da Egeli ihracatçılar imza attı. Türkiye’nin gıda ihracatında en önemli merkezlerinden biri olan ve 2020 yılını 5 milyar 100 milyon dolar tarım ürünleri ihracatıyla geride bırakan Ege İhracatçı Birlikleri, 23-25 Kasım 2020 tarihlerinde dünyanın ilk sanal gıda fuarı The Fource’u düzenledi. Anadolu topraklarında 7 bölgede yetişen lezzetler 55 Türk gıda ihracatçı firması tarafından dünyanın dört tarafından ithalatçıların beğenisine sunuldu.”

Açıklamada, Egeli gıda ihracatçılarının dünya mal ticaretinin daraldığı 2020 yılında ihracatlarını yüzde 4 arttırmayı başardığı vurgulandı. Ege Bölgesi moda endüstrisini temsil eden Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin, 2020 yılında dijital ortamda yoğun mesai harcadığı belirtilen açıklamada şu bilgilere yer verildi:

”Uluslararası Hazır Giyim Federasyonu (IAF), Sourcing Journal yayımları ve Türkiye’de 1200’e yakın üyesi bulunan Foursource B2B dijital platformunun işbirliği ile 15 Temmuz – 14 Ağustos 2020 tarihlerinde Global Apparel Sourcing Expo 2020 Fuarı’na 30 üyesinin katılımını organize eden Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2015 yılından beri milli katılım düzenlediği Premiere Vision Manufacturing Paris fuarına bu kez 15-16 Eylül 2020 tarihlerinde dijital ortamda destek verdi. Geçmiş yıllarda fuara katılım sağlayan hazırgiyim üreticileri Premiere Vision Marketplace’de yerlerini aldı. Egeli hazırgiyimciler, 27-28 Ekim 2020 tarihlerinde AegeanHasApparel Projesi’yle Hollandalı ve çevre ülkelerden alıcılarla dijital ortamda buluştu. EHKİB “SUSTAINEIBILITY TALKS” ismini verdiği, moda endüstrisindeki firmaların sürdürülebilirlik yetkinliklerini arttırmayı hedeflediği toplantıları da 2020 yılında dijital ortamda 3 defa gerçekleştirdi. “SUSTAINEIBILITY TALKS” webinarları 2021 yılında da devam ediyor.”

Pandemi öncesinde Amerika’dan Çin’e, İtalya’dan Avustralya’ya, Katar’dan İngiltere’ye kadar dünyanın dört bir tarafındaki fuarlara katılarak, sektörel ticaret heyetleri düzenleyerek Türkiye’nin renk ve desen bakımından dünya lideri olduğu doğal taşlarını tanıtan Egeli maden ihracatçılarının, 2020 yılında dijital pazarlamaya yöneldiği belirtilen açıklamada, ”Doğal taş ihracatında Türkiye’nin lideri Ege Maden İhracatçıları Birliği, 17 Türk doğal taş ihracatçısı firmayla 20 Vietnamlı ithalatçıyı Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle 24-26 Kasım 2020 tarihlerinde “Vietnam Sanal Doğal Taş Sektörel Ticaret Heyeti”nde buluşturdu. 191 ikili iş görüşmesine sahne olan organizasyonda, Türk doğal taş ihracatçıları, arttırılmış gerçeklik teknolojisiyle doğal taşlarını ithalatçılara tanıttı” ifadeleri kullanıldı.

Eskinazi: ”Pandemi nedeniyle projeleri digitale taşıdık”
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, dijitalleşme hamlelerinin 2000’li yılların başında başladığını pek çok hizmeti ”EİBKolay” uygulamasıyla pandemi öncesinde dijital ortama taşıdıklarını, pandemi sürecinde de dijital pazarlamaya yoğunlaştıklarını söyledi.

Egeli ihracatçıların 2020 yılına dijital ayak izlerini bıraktıklarını belirten Eskinazi, şunları söyledi:

”Pandemi nedeniyle yapacağımız projeleri dijitale taşıdık. Üyelerimizin dijital dönüşüme uyumlarını hızlandırmak için Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde Dijital Dönüşüm Grubu kurduk. 2020 yılındaki tüm eğitimlerimizi online gerçekleştirdik. Sanal fuarlar ve sanal sektörel ticaret heyetleriyle Türk ihracatçısına örnek olduk. 2020 yılında ihracatımızın yüzde 55’ini yaptığımız 30 ülkedeki ticaret müşavirlerimizle ihracatçılarımızı buluşturduk. Video konferans görüşmeleri için bir stüdyo oluşturduk. Üyelerimizin online etkinliklerde ürettikleri ürünleri optimum tanıtabilmeleri için 360 derece çekim yapabilen stüdyo kurduk. 2021 yılında da dijital pazarlama ile çalışmalarımız sürecek. İhracatçılarımızın e-ticaret ve e-ihracat altyapılarını güçlendirecek adımları arka arkaya atıyoruz. Pandemi projelerimizi gerçekleştirmemize ve hedeflerimize ulaşmamıza engel olamayacak.”

Yatırım Tavsiyesi Değildir

Arztakvimi.com.tr içerisinde yayınlanan bilgiler, yorumlar ve tavsiyeler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Sitede yer alan tüm içerikler kişisel görüşlere dayanmaktadır. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, mevduat kabul etmeyen bankalar, portföy yönetim şirketleri ile müşteri arasında imzalanacak sözleşme çerçevesinde sunulmaktadır.

Sitemizde bulunan bilgiler ve görüşler, sizin mali durumunuz, risk – getiri beklentileriniz ile uyuşmayabilir. Ayrıca burada yer alan bilgilere dayanarak, yatırım kararı verilmemelidir. Bu nedenle doğabilecek kayıp ve zararlardan, arztakvimi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Haber bültenimize kayıt olun

Gelişmelerden anında haberdar olmak için haber bültenimize kaydolun ve en güncel haberleri kaçırmayın!

Verilerinizin korunmasını önemsiyoruz.
Gizlilik Politikamızı okuyun.

İlgili Haberler

Yorumunu Yaz